הנכּבּה נמשכת ואף מחריפה. הפרקטיקות שבהן נקטה מדינת ישראל ב-1948, והארגונים הציוניים עוד לפני הקמתה, כלפי העם הפלסטיני מיושמות גם בימים נגד הפלסטינים ופלסטיניות בכל אזורי מגוריהם, ובעיקר ברצועת עזה. הפרקטיקות הנפשעות שמתבצעות שם היום, כולל רצח המוני, השמדת ערים וכפרים וגירוש אוכלוסיות אזרחיות מבתיהן מהדהדות את הנכבה של 1948 וגם מטרתן זהה.

אנחנו רואות ומראות את המשכיותה של הנכבה, כדי שנדע את ההיסטוריה, נבין איך הגענו למצב הנוכחי ונוכל לבחור אחרת, למען העתיד. הסיורים באתרים פלסטיניים מחוקים בתוך שטחה של מדינת ישראל הם אחת הדרכים לחשוף זאת, ללמוד ולשנות.       

הצטרפו אלינו לסיור בשטח הכפר הפלסטיני ההרוס ענאבּה, ליד מודיעין כיום, שנכבש ביולי 1948 על ידי הצבא הישראלי, אשר גירש את כל תושביו, הרס את כל בתיהם ומנע את שיבתם. ניתן ללמוד יותר על הכפר בחוברת "זוכרות את ענאבה" (2017) ולצפות בסרט של איילת בכר "טייק 3" שהופק והוקרן במסגרת פסטיבל סרטי נכבה ושיבה של זוכרות (2015).

במהלך הסיור נלמד על ההיסטוריה של הכפר, על כיבושו וגורל תושביו. נעבור בין הריסות הבתים, נעצור ליד בית הקברות, נתייחס לחלק מאתרי הכפר, נשקיף על האזור מסביב וננסה לדמיין איך זה יכול להיות אחרת. ניעזר במפות ומסמכים ונחבר את ענאבה להיסטוריה של הנכבה בהקשר הרחב שלה.

נקודת מפגש ואיסוף: חניון תחנת רכבת פאתי מודיעין בשעה 10:00

למגיעם.ות עצמאית ברכב, ניתן לחנות בחניון תחנת הרכבת ולהצטרף להסעה שלנו, וניתן להמשיך ברכב לשטח הכפר. אתר הכפר ממוקם בשטח פתוח, במרחק כשני ק"מ מתחנת רכבת פאתי מודיעין לכיוון צפון-מערב. יציאה לדרך עפר בכיכר השניה אחרי היציאה ממתחם תחנת פאתי מודיעין לכיוון צפון (בוויז שם הרחוב הוא שדרות בן גוריון). היעזרו באפליקצייה של זוכרות iReturn תוביל אתכם.ן עד הכיכר לקראת הכניסה לשטח ענאבה.

מסלול ההליכה כ-2 ק"מ. בדרך עפר. רמת קושי בינונית. שטח פתוח וחשוף לשמש.

נא להצטייד במים ונעליים מתאימות.

ההדרכה בעברית.

הסעה מיאפא-תל אביב תצא ממתחם מגרש אל-בסה (איצטדיון בלומפילד) שער 12, רחוב התחיה, בשעה 9:00

להצטרפות לאירוע ולהזמנת מקום בהסעה יש להירשם דרך טופס ההרשמה באתר של זוכרות.

לבירורים: עמר אלע'בּארי tours@zochrot.org או 0528743099

נשמח להשתתפות בהוצאות הפעילות. תשלום מומלץ לטובת זוכרות: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם דרך טופס ההרשמה למטה או כתרומה באתר  https://give.zochrot.org/main

הצטרפו לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.