לקראת יום השנה לטבח וכיבוש העיר לוד  ביולי 1948, אנחנו מזמינות אתכם.ן לסיור לימודי בעיר, על הנכּבּה והנכבה המתמשכת, על אחריות ותיקון. ביום רשבת, ה- 13 ביולי 2024 בשעות 18:00 -20:30.

במהלך הסיור נלמד על ההיסטוריה של העיר ועל עברה המפואר, נעבור בין מספר תחנות, נתייחס למספר אתרים ובניינים, נרחיב על כיבושה האכזרי ב- 1948, נספר על ביזת הבתים והרכוש, על הטבח והגירוש, על מניעת השיבה ועל ריכוז שארית הפליטה וניצולי הטיהור האתני במתחם "הגטו". נשמע על מהלכי הייהוד, כולל יישוב יהודים בבתי הפליטים הפלסטינים מחד, ועל הרס זהותה הערבית- פלסטינית של לוד מאידך. נשמע כיצד אירועי 1948 משפיעים על חיי היומיום בעיר גם היום וננסה לדמיין איך זה יכול להיות אחרת.

הסיור יתחיל בח'אן אל-חלוּ, יעבור במרכז העיר העתיקה, מתחם הגטו, המסגד הגדול, כנסיית סנט ג'ורג' ומסגד דהמש בו בוצע הטבח הגדול.

ניפגש בשעה 18:00 בח'אן אל-חלוּ. (בוייז: חאן חילו)

ההדרכה בעברית.

הסעה מיאפא-תל אביב תצא ממתחם מגרש אל-בסה (איצטדיון בלומפילד) שער 12, רחוב התחיה, בשעה 17:00

להצטרפות לאירוע ולהזמנת מקום בהסעה יש להירשם דרך טופס ההרשמה בסוף העמוד.

לבירורים: עמר אלע'בּארי tours@zochrot.org או 0528743099

נשמח להשתתפות בהוצאות הפעילות. תשלום מומלץ לטובת זוכרות: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם דרך טופס ההרשמה למטה או כתרומה באתר  https://give.zochrot.org/main

הצטרפו לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.