עמותת זוכרות מודיעה על פתיחת קורס חדש להכשרת מנחי\ות סיורים באתרים פלסטיניים שנהרסו בנכבה.

סיורים רבים מתקיימים במרחב שלנו, מידע רב עובר לאנשים ולקבוצות מפי המדריכים\ות על ההיסטוריה והתרבות של המקום. רוב המדריכים/ות אינם מביאים את ההיסטוריה והנוכחות הפלסטינית שהייתה במרחב עד הנכבה, למרות שהיא פרק מרכזי בהיסטוריה המודרנית של הארץ. עם זאת, בשנים האחרונות מתפתחת מגמה חיובית שבה יותר ויותר מדריכים/ות מתעניינים בשילוב הנכבה בסיורים לקהל הרחב. אבל הנכחת הנכבה בסיורים מציבה אתגרים ודלמות בפני המדריכים/ות, שאינם מקבלים ידע וכלים להעברת הנושא במסגרות הלימוד הרשמיות.

מתוך כוונה לקדם ולפתח את תחום הסיורים בנושא הנכבה בקרב הציבור הרחב, והסתכלות אחרת על המרחב, "זוכרות" מודיעה על פתיחת קורס חדש – שני בסדרה- להכשרת מנחי ומנחות סיורים באתרים פלסטיניים שנחרבו במהלך הנכבה.

הקורס מבוסס על תפיסתה של "זוכרות" ועל ניסיונה, שהחל לפני יותר מעשור, בהדרכת סיורים על הנכבה לקהל מגוון באתרים פלסטיניים ברחבי הארץ.  

הקורס ישלב בין למידה תיאורטית ולמידה בשטח תוך התנסות מעשית בתכנון והעברת סיורים באתרים פלסטיניים שנהרסו בנכבה. במסגרת הקורס ירכשו המשתתפים ידע היסטורי על הנכבה, הרס העיר הפלסטינית, תיעוד בעל פה, מחיקת הקיום הפלסטיני מהמרחב והתודעה, הסבת הזהות של המקום, תפקיד הסיור בעשייה פוליטית ועוד. תלמידי/ות הקורס ירכשו כלים ויפתחו מיומנויות להנחיה ולהדרכה, על פי המודל המקצועי של עמותת 'זוכרות'.

מבנה ומסגרת

הקורס יהיה בן 15 מפגשים ויימשך כארבעה חודשים. יתקיים אחת לשבוע בימי חמישי אחה"צ בין 15:00 – 18:30, 4 שעות לימוד בכל מפגש  (וסך הכל 60 שעות).

הקורס יתנהל בעברית וערבית.

פתיחת הקורס: יום חמישי ה-  4.12.2014

מיקום: המפגשים וההרצאות יתקיימו במשרדי עמותת זוכרות בתל אביב. אתרי הסיורים בשטח ייקבעו במהלך הקורס.

עלות הקורס: 450 ₪ למשתתפ/ת

בסוף הקורס תוענק תעודת סיום למשתתפים/ות שמילאו אל כל דרישות הקורס.

הרשמה וקבלה

הקורס מיועד לנשים וגברים פלסטיניים ויהודים, אשר עוסקים כיום או שבכוונתן לעסוק בהנחיית סיורים, עבודה עם קבוצות וארגון פעילות פוליטית.

תינתן עדיפות לבעלי ניסיון בהדרכה, פעילים חברתיים ואנשי חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי.

יתקבלו עד 25 משתתפים/ות. קבלה מותנית בראיון אישי.

דרישות הקורס: נוכחות פעילה, התחיבות להשתתפות בכל הקורס ופרקטיקום מעשי בהכנת והדרכת סיור.

לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן לפנות לרכז הקורס, עמר אלע'בארי  tours@zochrot.org

עם ההרשמה יש לשלוח קורות חיים.

המועד האחרון להרשמה: 20.11.2014