לעמותת 'זוכרות' הפועלת לקידום שיח ציבורי לאחריות הציבור היהודי ישראלי לנכבה ולמימוש זכות שיבת פליטים הפלסטינים דרוש/ה:

רכז/ת צדק מעברי אזרחי

תחום הצדק המעברי מתייחס למכלול המנגנונים המשפטיים והחברתיים שבאמצעותם חברות מתמודדות עם מורשת של עוולות והפרות זכויות אדם מתמשכות שבוצעו ומבוצעות במסגרת סכסוך אלים או משטר-דיכוי, באופן המתקן את אי-הצדק ובמקביל מקדם שלום ודמוקרטיה. פעולות של צדק מעברי יכולות להתרחש ביוזמה של המדינה אך לחברה האזרחית תפקיד ייחודי וחשוב בהובלת תהליכים בלתי רשמיים של צדק מעברי.

יעודו של תפקיד רכז/ת צדק מעברי בזוכרות יהיה להוביל מחקר, פיתוח ויישום יוזמות צדק מעברי בלתי-רשמיות של אמת, צדק ותיקון ובפיתוח דרכים חדשות ליישום צדק מעברי באמצעות החברה האזרחית ביחס לאחריות הציבור הישראלי לנכבה המתמשכת כנקודת האפס לסכסוך הישראלי פלסטיני ולמימוש שיבת הפליטים הפלסטינים כתיקון המתבקש. זהו תחום פורץ דרך במצב של סכסוך מתמשך ואין דומה לו ביחס לסכסוך המקומי.

תיאור התחום ותחומי האחריות:

  1. ועדת אמת - הובלת ועדת אמת פומבית בלתי פורמאלית; פיתוח מודלים קהילתיים לוקאליים של ועדות אמת כיוזמת grassroots. (למשל – יזום הקמת וועדות אמת לוקליות כיוזמות הצומחות מהשטח באמצעות פעילים מקומיים).
  2. שימועים סקטוראליים – קידום מחקר בנושא שימועים סקטוריאליים בעולם והמלצות לתיקון מבוססות מגזרים; בחינת ישימות שימועים סקטוראליים בארץ; פיתוח מודל לישום שימועים סטקוראליים;
  3. התנצלות – קידום מחקר בנושא שימועים התנצלויות פורמאליות ובלתי פורמאליות בעולם; בחינת ישימות המנגנון בהקשר המקומי; פיתוח וקידום מהלכים של התנצלות פומבית בלתי פורמאלית (סקטוראלית/ארגונים פוליטיים וכו')
  4. עדויות פומביות– פיתוח אסטרטגיות למתן עדות פומבית, איסוף וחשיפה (קול קורא, קמפיין, תערוכה, קיבוצים וכו'); עידוד עדים לוחמים ציונים לתת עדות; איסוף עדויות; הכשרת פעילים ותחקירנים לאיסוף ותיעוד עדויות; קמפיין חשיפת עדויות.
  5. המלצות ללקיחת אחריות – מחקר על המלצות של ועדות אמת ברחבי העולם; בחינת ישימות המלצות הארץ; הובלת קבוצות מחקר; קמפיין בנושא
  6. יצירת שיתופי פעולה וקידום קואליציות – עם ארגונים אזרחיים נוספים, קידום קואליציה של ארגונים לקידום "צדק מעברי."

דרישות וקריטריונים:

  1. הזדהות עם מטרות וערכי הארגון.
  2. רקע, ידע ויישום בתחום של צדק מעברי בקונטקסט המקומי כשהקונפליקט עדיין מתמשך.
  3. רקע ונסיון בעבודת שטח עם ארגונים ישראלים, פלסטיניים ובינלאומיים.
  4. נסיון בהובלה, פיתוח והפקה של פרוייקטים החל מיזום הרעיון ועד להוצאתו לפועל.
  5. כישורים בתכנון, הקמה והובלה של צוותי משימה והעבודה מבוססי מתנדבים ומתמחים .
  6. ברתימת שותפים.
  7. כושר ביטוי מעולה ותקשורת בין אישית גבוהה.
  8. יכולות עבודה מעולות באופן עצמאי ובצוות, לעומק ולרוחב.
  9. עברית ואנגלית ברמה גבוהה מאוד, ערבית – יתרון

היקף משרה: 50% משרה, 4 ימים בשבוע.

מקום העבודה: עבודה ממשרדי זוכרות בתל אביב.

מועד תחילת העבודה: מיידי.

קורות חיים ומכתב נלווה המפרט את הזיקה של המועמד/ת לזוכרות בכלל ולתפקיד בפרט יש להעביר ל debby@zochrot.org. רק פניות מתאימות ובצירוף מכתב נלווה תענינה.